Joes' love - kapitel 16

- Kan du inte visa mig nått speciellt idag? Nått som betyder mycket för dig?
   - Jo, det skulle jag faktiskt kunna göra.. Kom! Sa Sara och tog min hand och drog upp mig ur soffan.
   - Vart ska vi? Frågade jag och tog på mig skorna.
   - Du ska få se vart jag alltid är när jag vill vara själv, spela musik, tänka. Svarade Sara och tog med mig till baksidan av huset.




På baksidan hade dom en liten stuga, hon berättade att de brukade använde det som ett gästhus. När vi kom in i huset kunde jag nite göra annat än att stirra. Det var ett så otroligt vackert att jag inte kunde komma på något att säga. Ena väggen bestod bara av fönster från golv till tak, och utsikten var över en alldeles spegelblank sjö, som man knappt såg från deras riktiga hus. Allt var målat i bruna mysiga färger, och framför soffgruppen fanns en öppen spis.
   - Hit går jag alltid när jag känner att jag vill vara för mig själv eller om jag ska spela gitarr, sa Sara och nickade mot en akustisk gitarr som stod lutad bredvid den öppna spisen.
   - Jag kan förstå att du vill vara här då, det känns så... harmoniskt här, sa jag. Ja, harmoniskt var verkligen rätt ord för det här rummet. Man kände sig helt lugn och avslappnad. 

   - Vill du att jag ska tända en brasa? Frågade hon. Och det var ju självklart att jag vill det, så vi hjälptes åt att göra upp en eld och satt oss sedan på en filt framför den sprakande brasan. Ännu en gång kändes det som om mitt hjärta skulle brista utav lycka. När vi satt där och såg på varandra kom jag plötsligt på en låt som skulle passa perfekt i just detta ögonblick. Jag tog gitarren och satte mig mitt emot Sara. Jag började spela låten "love bug" och hennes ansikte sken upp på en gång. Det kändes helt underbart att få gör henne glad, och när jag kom till refrängen såg jag att hon förökte hindra sig själv från att börja gråta, men hon lyckade inte så bra med det eftersom det rann tårar ner för båda hennes kinder. Jag fortsatte spela, och när Sara hämtat sig började hon sjunga med. Det var den andra gången jag hörde henne sjunga, men jag hade glömt hur duktig hon var. När låten var slut tog jag hennes hand.
   - Du vet att jag menade varenda ord va? Sa jag medan jag labort gitarren och drog till mig henne. Hon slöt sina armar om mig medan hon nickade.
   - Och jag känner likadant, viskade hon i mitt öra. Jag log för mig själv och villa aldrig släppa taget om henne. Jag la mig ner och hon och hon la sitt ansikte på mitt bröst, och så låg vi länge. Hur länge har jag ingen aning om, för det var ingen som höll koll på tiden.




När solen började gå ner låg vi fortfarande kvar. Vi hade inte ätit sedan frukost, men ingen utav oss kände behov av att gör det. Ingen utav oss ville förstöra den här perfekta stunden. Och i just det ögonblicket visste jag att jag älskade den här tjejen. Jag visste att hon var "the one". Och jag ville att hon skulle veta det.
   - Sara... Jag kände hur hjärtat började klappa. Hon såg upp på mig med sina blå ögon, och jag kände bara ännu mer hur mcyket jag tyckte om henne.
   - Jag älskar dig.



Love bug (lyrics)




Vad tror ni kommer hända? Berätta vad ni tycker! Och som sagt, vi vill gärna ha lite stöd så vi vet om det är värt att fortsätta :) Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0