Joes' love - Kapitel 2

Konserten fortsatte, men jag kunde inte få den den där flickan ur huvudet och ville bara att konserten skulle ta slut så jag kunde börja söka efter henne. Till slut var konserten slut.
   - Vad var det med dig idag? var det första kevin frågade när vi klev av scenen.
   - Jag vet inte... sa jag irriterat, för jag ville inte berätta om vad som hade hänt där uppe. Nick och Kevin kollade konstigt på mig, men jag orkade inte bry mig. Jag skyndade mig till min loge för att få vara ensam. Hur skulle jag få tag på den vackra tjejen i publiken?



När jag smällde igenom dörren tog jag upp mobilen och ringde till våran manager Brian. Jag var helt besatt av den här flickan nu, jag måste få tag på henne! Jag frågade om det på något sätt går att få reda på vilka som var i publiken men som jag trodde skulle det vara väldigt svårt att få fram namn på alla i publiken, men Magnus sa att han skulle höra av sig om han kom på något sätt att hjälpa mig.

Efter jag suttit och funderat över samtalet en stund knackade det på dörren. Jag flög upp ur stolen och var helt säker på att Brian nu hade hittat flickans namn! Men det var bara Kevin.
   - Du kommer väl ihåg att vi lovat komma på grillpartyt här i Karlskrona ikväll och uppträda? 
   - Ja jag klart jag kommer ihåg! Ljög jag. Jag vill inte att han skulle bli mer fundersam över mitt beteende än vad han redan var.
   - Bra. Klockan sju kommer limosinen och hämtar upp oss här utanför, se till att va klar i tid! Svarade Kevin och stängde sedan min dörr och gick.

Klockan var kvart över sex så jag hoppade in i duschen och tog på mig sköna kläder. Skulle flickan vara där? Hon måste vara där! Tänk om jag aldrig få se henne igen.. Jag slog snabbt bort den tanken och började styla håret istället. Bäst att se bra ut ifall jag ser henne igen. OM hon är där, då ska jag sjunga "Gotta find you". För den passar så bra in på henne och mig.

   - Vad har det varit med dig hela eftermiddagen då? Frågade Nick i limosinen.
   - Ja, du har varit jätte knepig. Tyst lixom! instämde Kevin.
   - Jag var bara trött, men jag är mycket bättre nu. Ljög jag och försökte se ut som jag brukar göra.
   - Bra, för ikväll ska vi visa Karlskrona vad vi går för! Sa nick skrattandes och boxade till mig på axeln.

Limosinen svängade av vid en park och sa att vi var framme. Jag såg att det redan var fullt med flickor vid scenen, var hon där? Det skulle jag snart få reda på, tänkte jag och klev ur taxin.

"- Jag var bara trött, men jag är mycket bättre nu. Ljög jag och försökte se ut som jag brukar göra."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0